NALOGE ŠOLSKE SVETOVALNE SLUŽBE |
Temeljne funkcije svetovalne službe (svetovanje, posvetovanje, koordinacija) opravljamo svetovalne delavke na osnovi svetovalnega odnosa z vsemi udeleženci v šoli na naslednjih področjih našega dela:
Svetovalno delo z dijaki, ki zajema vpis in sprejem novincev, informativne dejavnosti, spremljanje in svetovanje novincem, ponavljalcem, preusmerjenim dijakom, skupinske in individualne oblike dela z dijaki, karierno svetovanje, delo z dijaki s posebnimi potrebami, vključevanje dijakov tujcev/priseljencev, identifikacija in pomoč pri reševanju socialno-ekonomskih stisk, intervencije v posebnih primerih osebne in socialne ogroženosti ter splošno razvojno-preventivne programe.
Svetovalno delo s starši realiziramo kot predavanja in v obliki pogovornih ur in svetovanja staršem (osebno, telefonsko, preko e-pošte) in po potrebi tudi družinam.
Svetovalno delo z učitelji zajema kontinuirano sodelovanje skozi celo šolsko leto v obliki individualnih, večkrat neformalnih, pogovorov in svetovanj (predvsem učiteljem začetnikom/razrednikom). Svetovalna služba redno sodeluje na sestankih oddelčnih učiteljskih zborov in sestankih celotnega učiteljskega zbora ter po potrebi na strokovnih aktivih.
Strokovno izpopolnjevanje, priprava gradiv in druge aktivnosti: Svetovalne delavke sledimo temeljnim strokovno-etičnim načelom (načelo dobrobiti, načelo prostovoljnosti in načelo zaupanja), se strokovno izobražujemo ter sodelujemo v supervizijskih in intervizijskih ter ostalih podobnih skupinah. Naše delo zajema tudi priprave in dokumentiranje svetovalnega dela v skladu z zakonodajo in sodelovanje z zunanjimi inštitucijami.
Načrtovanje, spremljanje in evalvacija dela šole in šolskega svetovalnega dela so delovna področja, ki posegajo v pripravo Letnega delovnega načrta šole in šolske svetovalne službe, oblikovanje oddelkov, evalvacijo izvedenih nalog, posvetovalno delo z vodstvom šole in nenazadnje v razvojno-analitične naloge (analiza vpisa, učnega uspeha, osip, sodelovanje v raznih raziskavah zunanjih inštitucij po dogovoru…).
Vsa področja dela izvajamo svetovalne delavke v skladu z zakonodajo in rokovniki ter šolskim koledarjem, ki je določen s strani MIZŠ ter Letnim delovnim načrtom Srednje šole za storitvene dejavnosti in logistiko.
Želimo si, da bi bile svetovalne delavke na Srednji šoli za storitvene dejavnosti in logistiko predvsem strokovne sodelavke vseh, ki sodelujejo v vzgojno-izobraževalnem procesu, ne pa zgolj njihov strokovni servis. Preko svetovalnega odnosa in na strokovno avtonomen način skušamo reševati kompleksna pedagoška, psihološka in socialna vprašanja vzgojno-izobraževalnega dela v šoli.