V okviru interesnih dejavnosti smo se odpravili na strokovno ekskurzijo na Češko. Tovarna se nahaja v kraju Mlada Boleslav, približno 70 kilometrov severozahodno od Prage. Najprej smo si ogledali proizvodnjo v tovarni Škoda. V sklopu tovarne je tudi Škodin muzej, kjer so predstavljeni modeli vozil od samega začetka proizvodnje. V tem muzeju je tudi oddelek razstavljenih prototipov vozil. Po ogledu tovarne in muzeja nas je pot vodila proti središču Prage, kjer smo uživali v srednjeveškem mestnem jedru.
V tovarni Škoda (Mlada Boleslav) smo si ogledali nastanek avtomobilov. Vsekakor vam moramo predstaviti zgodovino te tovarne. Škoda Auto ima korenine v podjetju “Laurin & Klement”, ki sta ga leta 1895 ustanovila Václav Laurin in Václav Klement. Najprej so v tovarni izdelovali kolesa, šele leta 1905 so izdelali prvi avto. Škoda sodi med prve izdelovalce avtomobilov na svetu. Ime tovarne se pojavi leta 1925, ko je težkoindustrijsko podjetje Škoda prevzelo podjetje Laurin & Klement. Med drugo svetovno vojno so tovarno prevzeli Nemci. Po letu 1945 je bila lastnik tovarne država. Škoda Auto je od leta 1991 podružnica skupine Volkswagen. Leta 2000 je družba Volkswagen kupila vse delnice in tako je postala tudi stoodstotni lastnik.
Zgodovina logotipa – Po prevzemu podjetja VW, so uporabil logotip Škode, ki je že bil leta 1926 predstavljen kot tradicionalna puščica, ki se uporablja še danes. Perjasto pokrivalo Indijancev je služilo kot model današnjega logotipa.
V tovarni smo si ogledali v prvem delu sestavo motorjev, v drugem delu pa so nam predstavili rezanje in oblikovanje pločevine (s posebnimi stiskalnicami) za karoserijske dele avtomobilov. Pri sestavi motorjev je zaposlenih več kot polovica žensk. Zaupali so nam še podatek o plačah. Njihova plača se začne s 1500 evri bruto naprej.
Po ogledu tovarne je še sledil vodeni ogled muzeja. V ta sklop sodi tudi oddelek, kjer so predstavljeni prototipi vozil. Do leta 2012 je bil muzej v več nekdanjih tovarniških dvoranah, kjer so prevladovala vozila narejena po letu 1945. Zaradi pomanjkanja prostora so bili eksponati večkrat zamenjani z modeli iz depoja. Škoda je izdelala le nekaj luksuznih modelov, kot sta Hispano Suiza 25/100 ali Škoda VOS in so tudi razstavljeni v muzeju. Zbirka vsebuje okoli 300 vozil.
Leta 2016 so prodali 1.126.477 vozil znamke Škoda.
Popoldan smo si ogledali glavno mesto. Praga (češko Praha) je glavno mesto in je z 1,3 milijona prebivalcev (2019) največje mesto na Češkem. Leži ob reki Vltavi, ki je pritok reke Labe ter je kulturno in gospodarsko središče Češke.
Praga je eno najlepših evropskih mest. Arhitekturno izstopajo Hradčani, nekdanji dvorec čeških kraljev, zdaj pa sedež češkega predsednika. Projekt prenove je v času predsednika Masaryka izdelal znameniti slovenski arhitekt Jože Plečnik.
Drugi dan smo si še ogledali Plečnikovo cerkev. Zgrajena je bila med letoma 1929 in 1932. Navdih za njeno podobo je našel v starokrščanskih in antičnih vzorcih. Cerkev je široka 42 m. Na njem je zastekljena ura premera 7,5 m in je največja na Češkem. V pritličju je prostorna kapela s kasetiranim stropom. V notranjosti so oltar iz belega marmorja in trimetrska pozlačena podoba Kristusa ter šest kipov zavetnikov Češke.
Nato nas je pot vodila na grad Hradčani. Hradčani so nastali v obdobju med 1232–1234. V 14. stoletju (okrog 1320) so Hradčani z gradom vikonta Hynka Berke iz Dube postali tretje praško mesto. Četrti in zadnji člen gradu je leta 1348 ustanovil Karel IV.
Po požaru leta 1541 je mesto doživelo preporod. Zgradili so palače za duhovščino in plemstvo. Pomembne češke plemiške družine, kot so Salm, Schwarzenberg, Černin in Lobkovič, so tukaj zgradile čudovite palače.
Mag. Božidar Žibret, vodja ekskurzije
[ngg src=”galleries” ids=”261″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”80″ thumbnail_crop=”0″ images_per_page=”60″]