Sodelovati pri snemanju filma je bil zame velik izziv …
Eva Širovnik, stara 17 let, obiskuje tretji letnik programa frizer. V svojem poklicu nadvse uživa, še posebej jo razveseljujejo zadovoljne stranke, v frizerskem poklicu pa jo zanimajo predvsem barve. Meni, da z njimi lahko dosežemo vse. Lansko leto je kot vizažistka sodelovala pri snemanju filma Šepet metulja.
Kdo te je povabil k sodelovanju pri filmu? Kako so izvedeli zate? Zakaj si se odločila poizkusiti?
K sodelovanju pri filmu me je povabila razredničarka, pred tem pa je vsem dala možnost, da se pridružijo, a se nihče ni hotel spuščati v to, saj je vzelo pol počitnic. Odločila sem se, ker me je delo pri filmu zelo zanimalo, pa tudi preizkusiti sem se želela, ali se najdem v tem delu.
Si že mogoče tudi kdaj prej predstavljala šolo na kakšni prireditvi?
Šolo sem že predstavljala na prireditvi Nariši obleko 2022 z ustvarjanjem ene izmed pričesk in z ustvarjanjem enake pričeske v Ljubljani. Sem pa tudi sodelovala pri ličenju na Modnih navdihih jesen, zima 2022.
Nam lahko na kratko predstaviš film?
Naslov filma je Šepet metulja. Govori o ekipi dijakov, ki tekmujejo pri delu z umetno inteligenco in sodelujejo z zunanjim podjetjem. Glavni junak je avtist, obvlada programiranje in zablesti.
Moja vloga pri filmu je bila delo vizažistke. To pomeni, da sem igralce ličila pred odhodom na set in med posamezniki tejki/ poskusi. Prav tako sem jim urejala pričeske in pomagala pri kostomugrafiji.
Kaj si delala, konkretno? Kaj točno je bilo tvoje delo?
Pred vsakim začetkom snemanja sem imela 15 do 30 minut časa, da naličim in uredim igralce. Seveda sem vse to delala pod vodstvom in s pomočjo mentorice. Med snemanjem sem skrbela, da so bili igralci napudrani, da se niso svetili, da so oblačila stala tako, kot morajo, da je bila pričeska urejena … Včasih je bilo potrebno sredi dneva odstraniti ličila in isti make up ponoviti. Pomembno je bilo tudi, da je bil make up enak vsak dan tisti teden, saj smo snemali iste scene tudi več dni, zato se ni smelo opaziti razlike.
Koliko časa je trajalo snemanje, koliko ur na dan?
Snemanje je trajalo 35 dni. Snemali smo po 3 do 7 dni skupaj, odvisno, kje smo snemali. Na dan smo lahko snemali tudi po 12 do 17 ur, odvisno od tega, kaj smo snemali.
Je bilo naporno?
Moram priznati, da je bilo snemanje kar naporno, pa ne samo zaradi dela. Dejstvo je bilo, da si moral biti vedno v pripravljenosti, pa tudi v tem pogledu, da si prišel domov ob 23h, naslednji dan pa si moral biti na setu že ob 9h.
Kaj ti je bilo najbolj všeč pri tem?
Konec snemanja, pa ne zato, ker sem se lahko končno naspala ali pa šla stran od ekipe, ampak ker smo vsi prišli do konca, nihče iz ekipe ni obupal in vsi smo speljali snemanje do konca. Najboljši občutek je bilo spoznanje, da mi je uspelo vztrajati in izpeljati nekaj do konca.
Se spomniš česa res veselega ali nenavadnega, kakšne anekdote pri snemanju?
Spomnim se zadnjega nočnega snemanje, na katerem smo snemali sceno, kjer so morali vsi plesati. Ker je bila ura okoli 3h zjutraj, smo plesali vsi, še tisti za kamero, od najmlajšega pa vse do najstarejšega, da smo ostali budni.
Končuješ 3. letnik. Kje se vidiš v prihodnosti? Kot vizažistka, frizerka …? Boš nadaljevala šolanje v novem programu?
V prihodnosti se vidim kot frizerka, saj me ta poklic veseli in izredno uživam v njem. Seveda pa se vidim tudi kot vizažistka, saj sem na filmu spoznala, da je tudi to zelo dober poklic. Šolanje bom nadaljevala na naši šoli v programu Frizerski tehnik.
Kdo je zate uspešen frizer? Imaš kakšnega vzornika?
Zame je uspešen frizer tisti, ki si zna predstavljati pričesko, že ko stranka stopi v salon, in ki pripelje strankine občutke nad njena pričakovanja. Seveda mora dober frizer znati dobro poslušati stranko in ji urediti pričesko tako, kot želi ona, ne tako, kot se je naučil v šoli in tako, kot je navajen delati samo eno, klasično pričesko. Prej nikoli nisem imela vzornika, a od poletnih počitnic 2022 jo pa le imam. To je Vladimira Skale. Moja vzornica je zato, ker mi je pokazala, kaj pomeni biti dober frizer, vizažist in navsezadnje, kaj pomeni biti dober, skrben človek. Naučila me je, da se vsi učimo, da smo lahko z malo spodbude boljši in izpeljemo stvari, ki si jih zadamo, do konca.
Kaj te je nasploh najbolj pritegnilo pri delu vizažista?
Najbolj me je pritegnila moč ličil – kako se lahko ena oseba samo z ličenjem pretvori v popolnoma drugačno osebo. To se mi je zdelo naravnost osupljiva. Všeč mi je tudi bilo, da sem lahko s pomočjo ličil v ospredju poudarila dele obraza, ki so najlepši npr. oči, ustnice, obrvi …
Ali si urejala le eno osebo ali več in če več koga najraje?
Urejala sem več oseb v kratkem času oz. vse igralce. Včasih sem dokončala eno osebo in potem začela z urejanjem druge. Če pa se je mudilo, sem najprej vse naličila in delala pričeske, npr. kodre, na koncu, ko se je igralec že oblačil.
Ali si lahko vse naredila po svoje ali si imela navodila?
Za vse igralce se je bilo potrebno dogovoriti z režiserjem, kaj je imel za igralca oz. igralko v mislih. Še posebej pri scenah, kjer so imele ženske vloge izrazitejše senčke ter šminke. So pa bili tudi kadri, kjer sem lahko naličila naravno ali po svoje.
Če bi lahko v tem trenutku uredila kogarkoli na svetu čisto po svoje, kdo bi to bil in kako bi to naredila?
Če bi lahko uredila kogarkoli na svetu, bi uredila znani fashion model Mamé Adjei. Poudarila bi njeno polt, ki mi je zelo všeč, z oranžnimi barvami, s pričesko pa bi poudarila njene veličastne afro kodre.
In sicer, kakšne so tvoje sanje?
Biti frizerka in vizažistka. Moje sanje so delo na modnih revijah, snemanjih serij, filmov, raznih predstavitvah … Želim poskusiti tudi v tujini, a do tja je še dolga pot. Se pa vidim tudi v svojem salonu, čez nekaj časa …
Hvala, Eva, za prijeten klepet, in veliko uspehov še naprej.