Page 47 - LETNO POROČILO 2024-25
P. 47

PREHRANA NA ŠOLSKEM CENTRU CELJE


            V šolskem letu 2024/2025 se je ponovno pokazal vzorec, ki nas kot šolo resno skrbi: povprečno ostane
            okoli  18,7  %  obrokov  neprevzetih.  Ta  številka  predstavlja  pomemben  organizacijski  in  etični  izziv  –
            predvsem  zaradi  okoljskega  vidika  in  pomena  ozaveščanja mladih  o odgovornem odnosu  do hrane.
            Neprevzeti obroki pomenijo zavrženo hrano, kar je v nasprotju z vrednotami trajnostnega razvoja, ki jih
            skušamo  kot  izobraževalna  ustanova  spodbujati.  Razlogi  za  neprevzem  obrokov  so  različni  –  od
            pozabljivosti, nepravočasne odjave do manjše motivacije dijakov za redno prehranjevanje v šoli.
            V prihodnjem šolskem letu bomo k problematiki pristopili celostno, predvsem z usmeritvijo v ozaveščanje,
            sodelovanje in redno spremljanje,  saj  menimo,  da  dolgoročna  sprememba  lahko pride le skozi
            izobraževanje in zavedanje, ne s kaznovanjem.
            Cilj  je  zmanjšanje  števila  neprevzetih  obrokov  skozi  močnejše  in  trajnostno  usmerjeno  ozaveščanje.
            Verjamemo, da bomo z rednim spremljanjem, vključevanjem učiteljev, komunikacijo s starši in aktivnim
            pristopom do dijakov lahko bistveno pripomogli k zmanjšanju trenutnih 18,7 % neprevzetih obrokov. Saj
            želimo s skupnim prizadevanjem spodbujati odgovoren odnos do hrane in s tem prispevati k oblikovanju
            bolj ozaveščene in trajnostno naravnane generacije.
                                                                                                   Nik Pišotek

                   15. MEDNARODNI STROKOVNI SIMPOZIJ CIVILNA DRUŽBA IN

                                                 ŠOLSKI SISTEM –


            V  letošnjem  šolskem  letu  smo  izvedli  že  15.  strokovni  simpozij  pod  naslovom  »ŠOLA  NENEHNIH
            SPREMEMB«. Obravnavana tematika je zajemala aktualno resničnost v šolskem sistemu digitalne dobe.
            Tako smo obravnavali dve ključni področji današnjega časa; trajnost in digitalna in medijska pismenost. Po
            otvoritveni slovesnosti je bila najprej na vrsti plenarna okrogla miza pod naslovom Trajnostno v šoli in
            družbi, na kateri so sodelovali dr. Janez Berdavs (Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo), mag. Helena
            Kojnik (podjetje Simbio) in mag. Roman Krajnc (Srednja šola za storitvene dejavnosti in logistiko). Rdeča
            nit, ki je vodila debato je bila osredotočena na t. i. zeleni prehod in ukrepe, ki jih je potrebno sprejeti in
            izvajati v šolah na omenjenem področju. Sledila sta dva plenarna pogovora, prvi z Mariom Galuničem, ki
            je poudaril da ima šola ključno vlogo pri oblikovanju medijske pismenosti in ustrezne komunikacije med
            vsemi deležniki v šolskem in družbenem okolju. Drugi plenarni pogovor je potekal z Majo Ceraj, znano

                                                           47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52