Page 153 - LETNO POROČILO 2024-25
P. 153

EKOŠOLA



            Osnovno  načelo  delovanja  programa  Ekošola  je, da  bodo mladi v  prihodnosti vplivali  in  sprejemali
            pomembne  odločitve  na  vseh  ravneh  našega  življenja.  Program  je  šola  za  življenje,  zato  v  njem
            uresničujemo skrb za človeka. Ta vključuje varovanje zdravja, izgradnjo medsebojnih odnosov ter skrb za
            okolje in naravo. Bogati čustvene vezi mladih do narave, uči jih spoštovati drugačnost in ceniti naravne
            dobrine ter jim daje priložnost, da znanje, ki ga pridobijo pri pouku, uporabijo v vsakdanjem življenju v šoli
            in izven nje. Temelj odgovornega odnosa do okolja pa seveda ni le posredovanje in pridobivanje znanja,
            ampak dejavno spreminjanje kulture obnašanja in ravnanja.
            Za uresničevanje zgoraj navedenega, smo letošnje leto na naši šoli izvajali naslednje dejavnosti (ekoakcijski
            načrt):
            −  HRANA IN ZDRAVJE - Zdrav življenjski slog: Poznavanje dejavnikov, ki vplivajo na dobro počutje -
                uporabiti pridobljeno znanje pri pouku biologije v življenju (Saša Lešnik Križnik).
            −  HRANA IN ZDRAVJE - Hrana ni za tjavendan (Živa Grobelšek).
            −  OKOLICA  ŠOLE:  Kroženje  snovi  v  naravi, širjenje ekosistemov, antropogeni ekosistem ... Dijaki
                razumejo, da se s stalnimi posegi zagotovi obstoj načrtovane podobe vrta (Saša Lešnik Križnik).
            −  OBVEŠČANJE IN MEDIJI - Predstavitev okoljskih vsebin na oglasnih deskah v ustanovi. Obveščanje in
                ozaveščanje dijakov z aktualno ekološko tematiko. Obeleževanje ekoloških dni in aktualnih dogodkov
                v okviru  projekta Ekošola. Priprava prispevkov  o izvajanih aktivnostih za šolsko  spletno stran in
                družabna omrežja (Mateja Skale-Kos).
            −  LEAF – Znanje o gozdovih: Ekološka, psihološka in proizvodna vloga gozdov. Ozaveščanje dijakov o
                vlogi gozdov, terenske vaje (Saša Lešnik Križnik).
            −  Ekokviz SŠ: Dijaki spoznavajo aktualno okoljsko tematiko s pomočjo spletnega gradiva in si prizadevajo
                doseči čim boljši rezultat na šolskem tekmovanju (Mateja Skale-Kos).
            −  NE ZAVRZI OBLEK, OHRANI PLANET! - Izmenjevalnica starih oblačil. Dijaki in delavci šole zbirajo svoja
                stara oblačila, jih prinašajo v šolo in si jih izmenjujejo, tudi predelajo, dodelajo. Trajnostno ravnanje s
                starimi  oblačili;  zavedanje,  da  lahko  posameznik  zmanjša  hiperprodukcijo,  hiperpotrošnjo  in
                hiperodlaganje oblačil; zoperstavljanje potrošnji z zgledom. Ohranjamo naš planet, varčujemo z vodo,
                surovinami, zmanjšujemo odpadke (Jelka Rebov).
            −  VODA - naše bogastvo: Izvajanje ekoloških analiz vode. Dijaki se seznanijo z različnimi ekološkimi
                parametri, pomenom natančnosti pri izvajanju analiz in terenskim delom (Mateja Skale-Kos).
            −  ENERGIJA - Mladi v svetu energije (Mateja-Skale Kos).


                                                           153
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158