Page 46 - LETNO POROČILO 2022-23
P. 46
Spodbuja zdrav način prehranjevanja:
Priprava raznolike hrane pri šolski malici spodbuja učence k izbiranju zdravih možnosti, kar oblikuje navade
zdravega prehranjevanja. Učenci se naučijo ceniti pomembnost sadja, zelenjave in drugih zdravih živil ter
izogibati nezdravim prigrizkom.
Povečuje učno uspešnost:
Raznolika šolska malica, ki zagotavlja potrebna hranila in energijo, izboljšuje kognitivne sposobnosti
učencev. Ti so bolj osredotočeni, imajo boljšo koncentracijo ter večjo sposobnost učenja in zapomnitve,
kar vodi v boljše šolske rezultate.
Krepi socialne vezi:
Skupno obiskovanje šolske malice lahko spodbuja tudi druženje med učenci. Skupno uživanje obrokov
spodbuja komunikacijo in interakcijo med vrstniki ter krepi socialne vezi.
Nik Pišotek
13. MEDNARODNI STROKOVNI SIMPOZIJ CIVILNA DRUŽBA IN
ŠOLSKI SISTEM –
Letošnji podnaslov 13. strokovnega posveta je bil Marija Terezija, na pomoč!
Govorili smo namreč o strokovnih in splošnih življenjskih kompetencah oz. o pridobivanju le-teh, brez
katerih človek v življenju težko funkcionira. Ugotovili smo, da danes otroci in mladostniki niso več dovolj
dobro pripravljeni na življenje, da nimajo splošne razgledanosti, motoričnih spretnosti, ne znajo kritično
razmišljati ali logično sklepati, se ne znajdejo pri matematičnih problemih itd. Svet in družba ter posledično
šolski sistem so v digitalni eri drugačni in iskali smo rešitve za izboljšanje stanja. Tako je z zgodovinskega
vidika pripravil prispevek dr. Jure Gašparič, ki je poudaril pomen znanja in veščin tudi v sodobnem času, le
da so dandanes nekoliko drugačne ali spremenjene, kot so bile v času Marije Terezije. V plenarnem
pogovoru s Petro Privšek, direktorico službe za prodajo in marketing pri Slovenskih železnicah, in Polono
Vajaga Hribar, direktorico Sektorja za podporo poslovanja pri Agenciji za civilno letalstvo RS, smo
razmišljali o tem, ali se ženske in moške kompetence razlikujejo in ugotovili, da ne, vedno pa je potrebno
sodelovanje med ljudmi in dobri odnosi. Dotaknili smo se tudi športa in vloge kompetentnosti v njem, prav
tako v plenarnem pogovoru, gosta pa sta bila Hrvoje Fižuleto in Igor Topole. Poudarila sta, da sta za uspeh
potrebna talent in predvsem trdo delo. Simpozij smo zaključili s predavanjem in pogovorom z dr. Jerco
Legan Cvikl, antropologinjo, ki je podala družbeni vidik kompetenc in kompetentnosti. Simpozija se je
udeležilo več kot osemdeset udeležencev, od tega devetinštirideset s strokovnimi prispevki.
46