Page 140 - LETNO POROČILO 2024-25
P. 140
PROJEKTNO DELO
DIGITRAJNI UČITELJ
Nov svet, nova šola! Skupaj za prihodnost.
Po definiciji je Digitrajni učitelj inovativni projekt, ki dviguje kompetentnost strokovnih delavcev v
izobraževanju na področjih digitalne, trajnostne in finančne pismenosti ter vzpostavlja aktivne samoučeče
se skupnosti. Z nami soustvarjajte boljšo šolo prihodnosti! (Vir: digitrajni.si)
V šolskem letu 2024/25 smo nadaljevali in stopnjevali aktivnosti v tem projektu, saj ga ocenjujemo kot
izjemno pomembnega za izboljšanje digitalnih kompetenc zaposlenih in dijakov. V prejšnjem šolskem letu
smo opravljali izobraževanja v t. i. pristopu 1, v tekočem šolskem letu pa smo pričeli z usposabljanji v
pristopu 2, to pomeni, da so ta usposabljanja izvedena na domači ustanovi, izvajalci pa so t. i. prenašalci
znanja, ki so usposobljeni sodelavci za prenos znanja in kompetenc z določenega področja digitalnih
veščin. Tako smo prvo izobraževanje posvetili VR in AR v izobraževanju, vodil ga je Matej Veber. Na
drugem usposabljanju smo se ukvarjali z obdelavo fotografij s pomočjo umetne inteligence, pripravil in
vodil ga je Peter Pešec. Tretje izobraževanje je bilo posvečeno tudi izjemno aktualnemu pristopu pri
preverjanju in ocenjevanju – formativnemu spremljanju napredka dijakov; izobraževanje sta vodila Petra
Verbuč in Urh Grobljar. Poleg izobraževanj v pristopu 2 so učitelji opravili tudi celo vrsto izobraževanj v
pristopu 1.
Nekaj statističnih podatkov:
Št. izobraževanj, ki so jih opravili učitelji v pristopu 2: 158 16-urnih izobraževanj, kar pomeni 40,8 ur
izobraževanj na zaposlenega. Poleg tega so učitelji opravili še 11 izobraževanj v pristopu 1, 4 enodnevna
in 7 dvodnevnih, to pomeni 144 ur. Skupno je bilo v šolskem letu 2024-2025 opravljenih 2.672 ur
izobraževanj s področja uporabe digitalne tehnologije pri pouku.
Skupno število izobraževanj v pristopu 1 in 2 od začetka projekta: 241, oz. 4144 ur, kar pomeni 66,8 ur oz.
8,4 dni na zaposlenega.
V času nenehnih sprememb in izzivov nas digitalizacija neizogibno vodi v novo obliko učenja in
poučevanja. Zavedamo se, da so digitalne veščine ključne za vse udeležence v vzgoji in izobraževanju, saj
omogočajo uspešno navigacijo v sodobnem digitalnem okolju. To zavedanje je pri strokovnih delavcih in
vodstvu šole na zelo viski ravni, kar dokazujejo zgoraj omenjeni statistični podatki.
140