Na Srednji šoli za storitvene dejavnosti in logistiko, na ŠCC, se je odvijal strokovni posvet z naslovom Trajnostna mobilnost »danes, jutri«. K udeležbi so bili povabljeni strokovnjaki posameznih strokovnih področjih iz državnega in lokalnega nivoja. Po uvodnem nagovoru predsednika organizacijskega odbora, mag. Romana Krajnca, je udeležence pozdravil ravnatelj šole, g.  Igor Lupše. Predstavil je ŠCC ter Srednjo šolo za storitvene dejavnosti in logistiko.

Uvodni nagovor je imela v. d. direktorja Direktorata za kopenski promet, MZI (ministrstvo za infrastrukturo), ga. Andreja Knez. Udeležence je pozdravila v imenu ministrice mag. Alenke Bratušek, državne sekretarke Nine Mauhler in v svojem imenu.  Predstavila je pomen trajnostne mobilnosti, ki jo na MZI jemljejo zelo resno. Poudarek je bil na izboljšavi železniške infrastrukture na območju celotne Slovenije, nabavi novih prevoznih železniških garnitur idr. Na ministrstvu se zavedajo, da je za razvoj trajnostne mobilnosti ključen razvoj učinkovite in potrebne infrastrukture, od pločnikov, postaj »park and ride«, avtobusnih postaj idr.. Medresorska delovna skupina na Ministrstvu za infrastrukturo skrbi za povezavo trajnostne mobilnosti z varnostjo v prometu, z  ekonomijo in z ostalim gospodarstvom.

S slovenskimi železnicami od doma do cilja je bil naslov referata gospe dr. Mateja. Matajič. Temelji na javnem potniškem promet z vključevanjem vseh skupin javnega potniškega prometa, od cest do železnic. Poudarki trajnostne mobilnosti so predvsem na razvoju tehničnih sredstev na električni pogon in uvajanju povezav z uporabo enotne vozovnice preko železenskega prevoza. S področja organizacije prometa je potrebna predvsem večja frekvenca povezav ter dopolnilne storitve, ki so jo poimenovali »Zadnja milja«. Drugi projekti tečejo še v smeri povezav informacij, načrtovanja, potovanj in nakupu enotne vozovnice za vse veje prometa. Poudarila je še pomen nadaljnjega razvoja v smeri avtomatizacije prodaje vozovnic, projekt »Zadnja milja«, ki bo podprt s sistemom e-kolo, e-skiro, »free -floating« – razpršitev postaj, uvedbi multi-operacijskega sistema, ki lahko podpira več funkcij hkrati – od polnitve e-kolesa, izdaja vozovnice, nakup novih potniških motornih garnitur idr.

Mag. Polona Demšar Mitrovič z ministrstva za infrastrukturo je predstavila Trajnostno mobilnost za danes in jutri. Zavedati se moramo predvsem hitrosti porabe neobnovljivih virov energije in njihov vpliv na okolje. Glavni problem je v nepravilni obremenjenosti prometa, ki teži k uporabi osebnega vozila in na zadnje mesto postavlja pešačenje. Poleg osebnih vozil je glavni krivec za mestno onesnaževanje motorno kolo, ki se ga z lahkoto nadomesti z uporabo e-koles in e-motorjev. V mestnem prometu so kolesarji in pešci izpostavljeni velikim oviram s strani urbanizma, saj je problem v pomanjkanju pločnikov, kolesarskih poti.

Dr. Matjaž Knez s Fakultete za logistiko, UM, je predstavil trajnostno mobilnost in H2student program. Fakulteta sodeluje pri uvajanju celostnih prometnih strategija, s poudarkom na elektromobilnosti. Izpostavljeno je bilo dejstvo velike potrošnje ter predvsem »zatiskanje« oči pred obstoječimi problemi, ki se jih vsi zavedamo, vendar naredimo zelo malo, da bi jih sanirali. Kako naprej? Dr. Knez vidi prihodnost predvsem v izboljšavi na lastnem tržišču, lokalno pa v inovativnih poslovnih modelih. Na primer Ministrstvo za obrambo sodeluje v projektu Reshub. Projekt temelji na uporabi vodika kot vira alternativne energije pogonskih vozil. Tudi fakulteta je pristopila v projekt H2Studen, ki bo mladino usmerjal v zasnove za ozaveščanje  o pomenu trajnostne mobilnosti. Partnersko bodo sodelovale tudi srednje šole.

Asistentka Tina Cvahte Ojsteršek s Fakultete za logistiko, UM, je z referatom z naslovom Kam vozniki gledamo med vožnjo, poudarila vidik trajnostne mobilnosti z vidika varne vožnje. Raziskave, s področja varne vožnje kot glavnega krivca vzroka za nastanek prometnih nesreč, izpostavljajo voznika in njegovo koncentracijo. Fakulteta je s pomočjo ZŠAM Celje izvedla eksperiment o pogojih vožnje z in brez motenj vožnje.  Največja odstopanja so zaznana pri uporabi mobilnega telefona. Pri pisanju SMS sporočila je bila pozornost, ki jo je odtegnil od vožnje – cestišča kar neverjetnih 3,7 s. Pomemben je hkrati podatek, da se tudi ostala dejanja v vozilu, kot je nastavitev tempomata, odtegnejo našo pozornost za daljše časovno obdobje. Najdaljši čas, ki je bil izmerjen v poizkus, je znašal 4,2 s.

Predstavnik MOC – mestne občine Celje, gospod Miran Gaberšek, je predstavil Izzive in ukrepe trajnostne mobilnosti v MOC. Glavi problem mesta Celja je v visoki stopnji dnevnih migracij, ki so vezane predvsem na delovna mesta v občini. Posledično je MOC izpostavljen veliki stopnji onesnaženosti s strani izpušnih emisij in hrupa. V letu 2018 so v MOC uvedli 17 kolesarskih povezav s 100 kolesi, letošnje leto pa dodali dodatnih 14 postaj, ki povezujejo spalna naselja z mestnim jedrom. Strategija se uresničuje z zagonom CELEBUSA, ki ga poganja alternativna energija CNG – stisnjen zemeljski plin. V prihodnje se načrtuje uvedbo projekta PAMETNEGA MESTA, enotna kartica, ki bo vključevala vse prednosti, ki jo mesto nudi.

Mag. Roman Krajnc je z referatom Zaviralci trajnostne mobilnosti predstavil glavne omejitve, ki se pojavljajo pri uspešni izvedbi trajnostne mobilnosti oz. kakšni bi lahko bili hitri in enostavni ukrepi, ki bi bili v prid uresničevanja načel trajnostne mobilnosti. Glavni zaviralci so predvsem v nezadostni izgradnji cestne infrastrukturi. Pojavljajo se anomalije, ki časovno podaljšajo vožnjo vozil in s tem daljše onesnaževanje okolja. Na primer nepotrebna čakanja na semaforiziranih križiščih, v času neobremenjenosti križišča. Potrebno bi bilo uvesti t. i. pametna semaforizirana križišča ali pa izgradnjo krožnih križišč, kjer se vozila praviloma tekoče vključujejo in izključujejo skozi križišče. Drugi primer je uvajanje linij mestnega javnega potniškega prometa skozi naselja (diametralno) in ne tangentno ob naselju. S tem bi se linije približale večjemu delu prebivalcem naselij kot v primeru tangentno vodene linije. Sogovornik je poudaril, da načelo trajnostne mobilnosti pomeni tudi sproščanje obstoječih prometnih tokov z ustrezno razvejano cestno infrastrukturo. Udeleženci se pa sami odločijo, kateri prometni podsistem bodo koristi oziroma bo bolj zanimiv za njih.

Posvet se je zaključil z »burno« razpravo, kjer so se udeleženi dotaknili perečih problemov  uresničevanja trajnostne mobilnosti. Poudarili so tudi vlogo ozaveščanja udeležencev in da je proces uvajanja načel trajnostne mobilnosti dolgotrajen postopek preobrazbe potovalnih navad potnikov.

[ngg src=”galleries” ids=”255″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”80″ thumbnail_crop=”0″]

 

Seznam delodajalcev: 

https://sdl.sc-celje.si/informacije/pud/tekstil/ 

 

PRAKTIČNO USPOSABLJANJE PRI DELODAJALCIH (PUD) 

Dijaki  praktično usposabljanje pri delodajalcih (PUD)  opravljajo v raznih modnih ateljejih, šiviljskih delavnicah, popravljalnicah oblačil in pralnicah. Dijaki  na PUD-u pridobijo praktične izkušnje v neposrednem delovnem okolju. Za nadaljnje delo in življenje je zelo pomembno razvijanje veščin in kompetenc, ne le poklicnih, temveč tudi socialnih, ki jih dijaki ne morejo razviti v razredu, temveč le pri odnosu s sodelavci, z nadrejenimi in z delom v realnem delovnem okolju. 

 

Dijaki opravljajo PUD v svojem domačem kraju ali v Celju. 

 

Vse dijake, ki so na PUD-u pri delodajalcih obišče koordinator in jim pomaga reševati morebitne težave. 

Z delodajalci lepo sodelujemo, ker pa so to majhne delavnice, termin izvajanja prakse velikokrat prilagodimo potrebi delodajalca glede na njihovo časovno obremenitev. 

 

Program  letnik  Število ur 
PREOBLIKOVALEC TEKSTILIJ  NPI  1. letnik  2 tedna/ 76 ur 
2. letnik  2 tedna/ 76 ur 

 

 

 

Seznam delodajalcev: 

https://sdl.sc-celje.si/informacije/pud/tekstil/ 

 

PRAKTIČNO USPOSABLJANJE PRI DELODAJALCIH ( PUD ) 

Dijaki  praktično usposabljanje pri delodajalcih (PUD)  opravljajo v raznih modnih ateljejih, šiviljskih delavnicah, popravljalnicah oblačil in gledališču. Dijaki  na PUD-u pridobijo praktične izkušnje v neposrednem delovnem okolju. Za nadaljnje delo in življenje je zelo pomembno razvijanje veščin in kompetenc, ne le poklicnih, temveč tudi socialnih, ki jih dijaki ne morejo razviti v razredu, temveč le pri odnosu s sodelavci, z nadrejenimi in z delom v realnem delovnem okolju. 

 

Dijaki opravljajo PUD v svojem domačem kraju ali v Celju. 

 

Vse dijake, ki so na PUD-u pri delodajalcih, obišče koordinator in jim pomaga reševati morebitne težave. 

Z delodajalci lepo sodelujemo, ker pa so to majhne delavnice,  termin izvajanja prakse velikokrat prilagodimo potrebi delodajalca glede na njihovo časovno obremenitev. 

 

Program  letnik  Število ur 
USTVARJALEC MODNIH OBLAČIL PTI  1.  letnik  2 tedna/ 76 ur 

 

 

Seznam delodajalcev: 

https://sdl.sc-celje.si/informacije/pud/tekstil/ 

 

PRAKTIČNO USPOSABLJANJE PRI DELODAJALCIH (PUD) 

Dijaki  praktično usposabljanje pri delodajalcih (PUD)  opravljajo v raznih modnih ateljejih, šiviljskih delavnicah, popravljalnicah oblačil in gledališču. Dijaki  na PUD-u pridobijo praktične izkušnje v neposrednem delovnem okolju. Za nadaljnje delo in življenje je zelo pomembno razvijanje veščin in kompetenc, ne le poklicnih, temveč tudi socialnih, ki jih dijaki ne morejo razviti v razredu, temveč le pri odnosu s sodelavci, z nadrejenimi in z delom v realnem delovnem okolju. 

 

Dijaki opravljajo PUD v svojem domačem kraju ali v Celju. 

 

Vse dijake, ki so na PUD-u pri delodajalcih, obišče koordinator in jim pomaga reševati morebitne težave. 

Z delodajalci lepo sodelujemo, ker pa so to majhne delavnice,  termin izvajanja prakse velikokrat prilagodimo potrebi delodajalca glede na njihovo časovno obremenitev. 

 

Program  letnik  Število ur 
USTVARJALEC MODNIH OBLAČIL SSI  2. letnik  2 tedna/ 76 ur 
3. letnik  2 tedna/ 76 ur 

 

 

 

1. Kaj pomeni izraz PUD? 

Praktično usposabljanje z delom (PUD) je kombinacija dela in izobraževanja. Poteka pri delodajalcu (avtoservisu, v avtokleparski delavnici). Je obvezni del šolskega programa in ocenjen, izobraževanje opravljate v avtoservisu pod vodstvom mentorja, še vedno pa ste dijak šole. 

 

2. Kakšen je namen praktičnega izobraževanja z delom (PUD)? 

V avtoservisnih, avtokleparskih delavnicah:  

  • pridobivate praktične izkušnje; 
  • nadgrajujete v šoli pridobljena znanja; 
  • razvijate spretnosti ter kompetence poklica; 
  • spoznavate nove učne situacije in tehnološke procese; 
  • spoznavate nova delovna sredstva, naprave, pripomočke, materiale; 
  • učite se sodelovanja in timskega dela ter komunikacije in nastopa pred strankami. 

 

3. Koliko tednov PUD moram opraviti v 1. letniku AVTOSERVISERJA in AVTOKAROSERISTA? 

3 tedne, natančneje 114 ur. 

 

4. Koliko tednov PUD moram opraviti v 2. letniku AVTOSERVISERJA in AVTOKAROSERISTA? 

3 tedne, natančneje 114 ur. 

 

5. Koliko tednov PUD moram opraviti v 3. letniku AVTOSERVISERJA in AVTOKAROSERISTA? 

18 tednov, pol šolskega leta, natančneje 684 ur. 

 

6. Kaj pomeni izraz učno mesto? 

Osnova za praktično izobraževanje z delom (PUD) je pridobitev učnega mesta v avtoservisni delavnici. Naloga je prepuščena vam, dijaki sami vzpostavite stik z izbranim delodajalcem. Izbira delodajalca vam je popolnoma prepuščena. 

 

7. Kako izberem delodajalca? 

Najbolje je izbrati delodajalca v domačem kraju, vsekakor pa lahko izberete delodajalca tudi izven domačega kraja. Pazite na ponudbo javnega prevoza do delovnega mesta. 

 

8. Kje najdem podatke o delodajalcih? 

Na spletnih straneh šole so objavljeni servisi po abecednem redu krajev v Savinjski regiji in nekaj servisov zunaj tega območja. 

https://sdl.sc-celje.si/vsebina/nalozeno/2020/12/delodajalci-avt-dec-2020.pdf 

 

9. Kaj naredim, če delodajalca oz. učnega mesta ne najdem? 

V takšnem primeru se pogovorite z organizatorjem PUD na šoli, ki vam bo pomagal pri pridobitvi učnega mesta. 

 

10. Kaj potrebujem za obisk delodajalca? 

Organizator PUD na šoli vam bo predal dokument NAJAVA UČNEGA MESTA ZA PUD, ki ga boste delno sami izpolnili. Na razgovoru za pridobitev učnega mesta pri izbranem delodajalcu boste najavo dali v podpis in izpolnitev. Ta bo dokaz, da imate učno mesto za PUD. Vrnete jo organizatorju PUD, ki bo pripravil kolektivno ali individualno pogodbo. 

NAJAVAhttps://sdl.sc-celje.si/informacije/pud/avtostroka/obrazci-avs/ 

 

11. Kdaj v šolskem letu bom opravljal PUD? 

Ob začetku šolskega leta (1. september 2021) bo že pripravljen izvedbeni načrt PUD, ki bo takoj objavljen na spletnih straneh šole. Za prvi letnik programov AVTOSERVISER in AVTOKAROSERIST je 3-tedenski PUD predviden šele v mesecih marcu, aprilu ali maju 2022 (npr. za šolsko leto 2021/22). Časa za pridobitev učnega mesta bo dovolj. 

 

12. Kakšne so dolžnosti dijaka na PUD? 

  • Redno izpolnjevati učne obveznosti;  
  • si zagotoviti delovno obleko in ustrezno obutev; 
  • se pri usposabljanju ravnati po navodilih delodajalca in v skladu s pravilnikom o šolskem redu; 
  • delodajalca najpozneje v 24 urah obvestiti o vzroku svoje odsotnosti z učnega mesta; 
  • se ravnati po predpisih o varnosti in zdravju pri delu; 
  • sproti voditi predpisano dokumentacijo (poročilo oziroma dnevnik praktičnega izobraževanja). 

 

13. Kakšne so obveznosti delodajalca do dijaka na PUD po kolektivni učni pogodbi? 

  • Dijak je v času PUD zavarovan za primer poškodbe pri delu in poklicno bolezen, za čas PUD ga zavaruje delodajalec.  
  • Dijak je upravičen do malice.  
  • Delavnica (učno mesto) mora biti verificirano.  
  • Dijak mora biti prvi dan seznanjen z varstvom pri delu za učno mesto, kjer bo opravljal PUD (odgovoren delodajalec). 
  • Izplačilo nagrade po Kolektivni pogodbi za obrt in podjetništvo (če tako presodi delodajalec). 

 

14. Kaj je to kolektivna učna pogodba? 

Šola in delodajalec (vaš izbran avtoservis) skleneta kolektivno pogodbo, na osnovi katere ste dijaki napoteni na praktično usposabljanje z delom (PUD). 

 

15. Kaj določa kolektivna učna pogodba? 

Kolektivna učna pogodba določa obveznosti in pravice dijakov na učnem mestu pri delodajalcu, obveznosti in dolžnosti delodajalca do šole in dijaka, ki opravlja PUD ter obveznosti šole do dijakov in delodajalca v času PUD. O natančni vsebini pogodbe boste poučeni v času šolanja. 

 

16. Kaj je to individualna učna pogodba? 

Individualna učna pogodba je pogodba, ki jo delodajalec sklene neposredno z dijakom pri praktičnem izobraževanju in določa pravice in obveznosti dijaka in delodajalca v času praktičnega izobraževanja dijaka pri delodajalcu. Sklenjena je med delodajalcem, starši in izbrano zbornico – Obrtna zbornica Slovenije ali Gospodarska zbornica Slovenije. Praviloma je sklenjena za 3 šolska leta od 1. septembra 1. letnika do 31. avgusta zaključnega letnika.  

 

17. Kakšna je razlika med individualno učno pogodbo in kolektivno učno pogodbo? 

Dijaki, ki imajo sklenjeno individualno učno pogodbo, opravljajo PUD (912 ur) in vse ure praktičnega pouka (653 ur) med šolskim letom dvakrat tedensko (2. letnik in 3.letnik) pri delodajalcu. V 1. letniku dijaki z individualno učno pogodbo ne opravljajo praktičnega pouka enkrat tedensko med šolskim letom pri delodajalcu, ampak v šoli 

Dijaki, ki imajo organiziran PUD po kolektivni pogodbi, pa opravljajo 3 tedne PUD v 1. letniku, enako v 2. letniku in 18 tednov v 3. letniku pri delodajalcu (912 ur), ves praktični pouk vsa 3 leta pa v šoli (884 ur). 

 

18. Kje najdem izvod individualne učne pogodbe? 

Izvod pogodbe Gospodarske zbornice Slovenije lahko najdeš na povezavi:  

https://www.gzs.si/skupne_naloge/izobrazevanje/vsebina/Javna-pooblastila/U%C4%8Dna-pogodba 

Izvod pogodbe Obrtne zbornice Slovenije in informacije o sklenitvi učne pogodbe pa na povezavi: 

https://www.ozs.si/javna-pooblastila/izobrazevanja/poklicno-izobrazevanje/vloge-in-obrazci 

 

 

1. Kaj pomeni izraz PUD? 

Praktično usposabljanje z delom (PUD) je kombinacija dela in izobraževanja. Poteka pri delodajalcu (različna podjetja). Je obvezni del šolskega programa, ocenjen, izobraževanje opravljate v podjetju pod vodstvom mentorja, še vedno pa ste dijak šole. 

 

2. Kakšen je namen praktičnega izobraževanja z delom (PUD)? 

V podjetjih 

  • pridobivate praktične izkušnje s področja logistike; 
  • nadgrajujete v šoli pridobljena znanja; 
  • razvijate spretnosti ter kompetence poklica; 
  • spoznavate nove učne situacije in tehnološke procese; 
  • spoznavate nova delovna sredstva, naprave, pripomočke, materiale; 
  • učite se sodelovanja in timskega dela ter komunikacije in nastopa pred strankami. 

 

3. Koliko tednov PUD moram opraviti? 

  1. letnik 2 tedna, natančneje76 ur
  2. letnik 2 tedna, natančneje 76 ur

 

4. Kaj pomeni izraz učno mesto? 

Osnova za praktično izobraževanje z delom (PUD) je pridobitev učnega mesta v podjetju. Naloga je prepuščena vam, dijaki sami vzpostavite stik z izbranim delodajalcem. Izbira delodajalca vam je popolnoma prepuščena. 

 

5. Kako izberem delodajalca? 

Najbolje je izbrati delodajalca v domačem kraju, vsekakor pa lahko izberete delodajalca tudi izven domačega kraja. Pazite na ponudbo javnega prevoza do delovnega mesta. 

 

6. Kje najdem podatke o delodajalcih? 

Na spletnih straneh šole so objavljeni delodajalci po abecednem redu krajev v Savinjski regiji in nekaj delodajalcev zunaj tega območja. 

https://sdl.sc-celje.si/vsebina/nalozeno/2017/12/delodajalci-log.pdf 

 

7. Kaj naredim, če delodajalca oz. učnega mesta ne najdem? 

V takšnem primeru se pogovorite z organizatorjem PUD na šoli, ki vam bo pomagal pri pridobitvi učnega mesta. 

 

8. Kaj potrebujem za obisk delodajalca? 

Organizator PUD na šoli vam bo predal dokument NAJAVA UČNEGA MESTA za PUD, ki ga boste delno sami izpolnili. Na razgovoru za pridobitev učnega mesta pri izbranem delodajalcu boste najavo dali v podpis in izpolnitev. Ta najava bo dokaz, da imate učno mesto za PUD. Vrnete jo organizatorju PUD, ki bo pripravil kolektivno pogodbo z delodajalcem. 

NAJAVA 

 

9. Kdaj v šolskem letu bom opravljal PUD? 

Ob začetku šolskega leta (1. september 2021) bo že pripravljen izvedbeni načrt PUD, ki bo takoj objavljen na spletnih straneh šole. Za drugi letnik programa logistični tehnik je 2-tedenski PUD predviden šele v mesecu novembru (npr. za šolsko leto 2021/22). Časa za pridobitev učnega mesta bo dovolj. 

 

10. Kakšne so dolžnosti dijaka na PUD? 

  • Redno izpolnjevati učne obveznosti,  
  • si zagotoviti delovno obleko in ustrezno obutev; 
  • se pri usposabljanju ravnati po navodilih delodajalca in v skladu s pravilnikom o šolskem redu; 
  • delodajalca najpozneje v 24 urah obvestiti o vzroku svoje odsotnosti z učnega mesta; 
  • se ravnati po predpisih o varnosti in zdravju pri delu; 
  • sproti voditi predpisano dokumentacijo (poročilo oziroma dnevnik praktičnega izobraževanja). 

 

11. Kakšne so obveznosti delodajalca do dijaka na PUD po kolektivni učni pogodbi? 

  • Dijak je v času PUD zavarovan za primer poškodbe pri delu in poklicno bolezen, za čas PUD ga zavaruje delodajalec.  
  • Dijak je upravičen do malice.  
  • Dijak mora biti prvi dan seznanjen z varstvom pri delu za učno mesto, kjer bo opravljal PUD (odgovoren delodajalec). 

 

12. Kaj je to kolektivna učna pogodba? 

Šola in delodajalec (izbrano podjetje) skleneta kolektivno pogodbo, na osnovi katere ste dijaki napoteni na praktično usposabljanje z delom (PUD). 

 

13. Kaj določa kolektivna učna pogodba? 

Kolektivna učna pogodba določa obveznosti in pravice dijakov na učnem mestu pri delodajalcu, obveznosti in dolžnosti delodajalca do šole in dijaka, ki opravlja PUD ter obveznosti šole do dijakov in delodajalca v času PUD. O vsebini pogodbe boste poučeni v času šolanja. 

 

 

1. Kaj je praktično usposabljanje z delom pri delodajalcu (v nadaljevanju PUD)? 

PUD je opravljanje prakse v frizerskih salonih, kamor odhajajo dijaki programa PTI v prvem letniku. 

 

2. Kaj potrebujem, da lahko grem na PUD k delodajalcu? 

Sklenjeno kolektivno pogodbo z delodajalcem.

S kolektivno učno pogodbo dijak pridobiva praktična znanja, spretnosti in veščine v šolskih delavnicah, hkrati pa opravi določeno število ur PUD-a pri delodajalcu.

Opravljen izpit iz varstva pri delu, ki ga opraviš v šoli.

 

3. Kdo sklene kolektivno učno pogodbo? 

Kolektivno učno pogodbo skleneta šola in delodajalec za eno šolsko leto, z možnostjo podaljšanja. Vso dokumentacijo uredimo v šoli. 

 

4. Kdo mi poišče učno mesto? 

Dijak si sam poišče učno mesto v frizerskem salonu, najbolje v domačem kraju, in z delodajalcem izpolni in potrdi najavo učnega mesta, ki jo posreduje šoli ob vpisu. 

 

5. Pri katerem delodajalcu sem lahko na usposabljanju? 

Usposabljanje ti lahko zagotovi delodajalec, ki ima najmanj 3 leta delovnih izkušenj, opravljen mojstrski izpit ter pedagoško-andragoško izobrazbo. 

  

6. Ali obstaja kakšen seznam delodajalcev, pri katerih lahko opravljam PUD? 

Seveda. Informativni seznam delodajalcev najdeš na naši spletni strani (https://sdl.sc-celje.si/vsebina/nalozeno/2021/01/seznam-delodajalcev-frizer.pdf). Verjetno pa je lahko, glede na trenutne razmere, v seznamu tudi kakšna sprememba, o kateri nismo bili pravočasno obveščeni. 

 

7. Kaj potrebujem ob razgovoru z delodajalcem za učno mesto? 

Potrebuješ obrazec, ki ga najdeš tudi na naši spletni strani, to je Najava učnega mesta (https://sdl.sc-celje.si/informacije/pud/frizer/obrazci-frz/). 

 

8. Koliko ur PUD-a v PTI programu moram opraviti pri delodajalcu? 

programu PTI Frizer, se opravi 190 ur PUD-a in sicer v 1. letniku, v drugem polletju.  

 

9. Ali je opravljen PUD pogoj za napredovanje v višji letnik? 

Vsekakor. Poleg ostalih, s programom določenih obveznosti, moraš opraviti tudi določeno število ur pri delodajalcu, da lahko napreduješ v višji letnik.

 

10. Kakšne so obveznosti dijaka pri delodajalcu v času PUD-a 

a) o svojem delu pri delodajalcu izpolnjuje dokumentacijo: 

dnevnik (https://sdl.sc-celje.si/informacije/pud/frizer/obrazci-frz/) za PUDki ga ob koncu PUD-a pregleda in potrdi mentor v salonu (vsebuje navodila za izpolnjevanje, tedensko delovno poročilo – izpolni dijak, mnenje delodajalca in preglednico opravljenih ur - izpolni delodajalec) 

b) dijak sam poskrbi za modele, ki jih potrebuje v posameznem letniku, 

c) dijak dosledno upošteva navodila delodajalca.  

  

11. Ali je opravljen PUD pogoj za pristop k  poklicni maturi? 

Dijak se lahko prijavi na poklicno maturo, ko opravi vse obveznosti za vsak letnik (pozitivno ocenjen iz vseh predmetov, modulov pri praksi in opravljeno praktično usposabljanje z delom pri delodajalcu). 

 

12. Kdo na šoli skrbi za nemoten potek PUD-a in vsega, kar spada zraven? 

Organizatorica PUD-aga. Brigita NOVAČAN: 

☎️ 03 425 37 55   

GSM: 031 855 710 

✉️  brigita.novacan@sc-celje.si 

 

g. Žan ŽLEBNIK: 

☎️ 03 425 37 55   

✉️  zan.zlebnik@sc-celje.si 

 

1. Kaj je praktično usposabljanje z delom pri delodajalcu (v nadaljevanju PUD)?

PUD je opravljanje prakse v frizerskih salonih, kamor odhajajo dijaki v vsakem letniku.  

 

2. Kaj potrebujem, da lahko grem na PUD k delodajalcu? 

Sklenjeno pogodbo z delodajalcem, ki je lahko: 

- kolektivna ali 

- individualna.

Opravljen izpit iz varstva pri delu, ki ga opraviš v šoli. 

 

3. Kdo sklene kolektivno učno pogodbo? 

Kolektivno učno pogodbo skleneta šola in delodajalec za eno šolsko leto, z možnostjo podaljšanja. Vso dokumentacijo uredimo v šoli. 

 

4. Kdo sklene individualno učno pogodbo? 

Individualno učno pogodbo sklenejo starši z delodajalcem za vsa tri leta izobraževanja. Dokumentacijo uredi delodajalec, ki jo tudi pošlje v register na Obrtno zbornico Slovenije. Ko je pogodba registrirana na OZS, jo le-ta posreduje staršem, obrtniku in šoli. 

 

5. Kakšna je razlika med kolektivno in individualno učno pogodbo? 

Individualna učna pogodba zagotavlja pridobivanje praktičnih znanj, spretnosti in veščin v drugem in tretjem letniku v celoti pri delodajalcu. Dijak ima v 2. letniku vmesni izpit iz praktičnih znanj in spretnosti, ki ga v celoti izvede Obrtna zbornica Slovenije pri delodajalcu. 

S kolektivno učno pogodbo dijak pridobiva praktična znanja, spretnosti in veščine vsa tri leta v šolskih delavnicah, hkrati pa opravi v vsakem letniku določeno število ur PUD-a pri delodajalcu. 

 

6. Kdo mi poišče učno mesto? 

Dijak si sam poišče učno mesto v frizerskem salonu, najbolje v domačem kraju, in z delodajalcem izpolni in potrdi najavo učnega mesta, ki jo posreduje šoli ob vpisu. 

 

7. Pri katerem delodajalcu sem lahko na usposabljanju? 

Usposabljanje ti lahko zagotovi delodajalec, ki ima najmanj 3 leta delovnih izkušenj, opravljen mojstrski izpit ter pedagoško-andragoško izobrazbo. 

 

8. Ali obstaja kakšen seznam delodajalcev, pri katerih lahko opravljam PUD? 

Seveda. Informativni seznam delodajalcev najdeš na naši spletni strani (https://sdl.sc-celje.si/vsebina/nalozeno/2021/01/seznam-delodajalcev-frizer.pdf). Verjetno pa je lahko, glede na trenutne razmere, v seznamu tudi kakšna sprememba, o kateri nismo bili pravočasno obveščeni. 

 

9. Kaj potrebujem ob razgovoru z delodajalcem za učno mesto? 

Potrebuješ obrazec, ki ga najdeš tudi na naši spletni strani, to je  Najava učnega mesta (https://sdl.sc-celje.si/informacije/pud/frizer/obrazci-frz/). 

 

10. Koliko ur PUD-a v posameznem letniku moram opraviti pri delodajalcu? 

- 1. letnik -  3 tedne oz. 114 ur, 

- 2. letnik -  3 tedne oz. 114 ur, 

- 3. letnik - 18 tednov oz. 684 ur. 

 

11. Ali je opravljen PUD pogoj za napredovanje v višji letnik? 

Vsekakor. Vsako leto moraš poleg ostalih, s programom določenih obveznosti, opraviti tudi določeno število ur pri delodajalcu, da lahko napreduješ v višji letnik. 

 

12. Kakšne so obveznosti dijaka pri delodajalcu v času PUD-a 

a) o svojem delu pri delodajalcu izpolnjuje dokumentacijo: 

dnevnik (https://sdl.sc-celje.si/informacije/pud/frizer/obrazci-frz/) za PUDki ga ob koncu PUD-a pregleda in potrdi mentor v salonu (vsebuje navodila za izpolnjevanje, tedensko delovno poročilo – izpolni dijak, mnenje delodajalca in preglednico opravljenih ur - izpolni delodajalec) 

b) dijak sam poskrbi za modele, ki jih potrebuje v posameznem letniku, 

c) dijak dosledno upošteva navodila delodajalca.  

  

13. Ali je opravljen PUD pogoj za pristop k zaključnemu izpitu? 

Dijak se lahko prijavi na zaključni izpit, ko opravi vse obveznosti za vsak letnik (pozitivno ocenjen iz vseh predmetov, modulov pri praksi in opravljeno praktično usposabljanje z delom pri delodajalcu). 

 

14. Kdo na šoli skrbi za nemoten potek PUD-a in vsega, kar spada zraven? 

Organizatorica PUD-aga. Brigita NOVAČAN: 

☎️ 03 425 37 55   

GSM: 031 855 710 

✉️  brigita.novacan@sc-celje.si 

 

g. Žan Žlebnik:

☎️ 03 425 37 55

✉️  zan.zlebnik@sc-celje.si 

Skip to content